pondělí 26. srpna 2019

Den dvacet tři a dvacet čtyři


22.srpna – čtvrtek

Dnes jsem opět v 7 na smluveném místě v nemocnici. Čtvrtky nemám ráda, protože nejsou urologické operace. Doktorka Seline nikde. Tak ji hledám na JIPce, na LECO, všude v nemocnici až ji konečně po půl hodině najdu. Jsem už mírně zpruzelá a moc tomu nepřidá další její ignorace, když mě po pozdravu zabouchne dveře před obličejem a jde k pacientovi sama bez vysvětlení. Jdu s ní později na urgentní příjem, kde je pacient, který se celý třese a má horečku. Byl tu minulý týden operován a jeho jizva se mu otevřela a byla očividně zanícená. Několik stehů nevydrželo a rána byla otevřená, nejen kůže ale i vnitřní struktury. Něco mi říká, že v Evropě se toto běžně nestává. Pacient musí tedy znovu na sál. Doktorka mě už v 8 posílá domů a tak si nešťastná po cestě koupím pomerančový džus a jdu spát.

Když přijde Andy uděláme rychlý oběd a ve 12 jdu na ambulanci. Potkávám studenta Mateuse, který se mě opět hned ujímá a celé odpoledne mi vše anglicky vysvětluje. Je zde mnoho pacientů jako minulé dny, v paměti mi utkví pacientka s nádorem appendixu (červovitého výběžku), který jí vše utlačuje včetně pravého ureteru (močovodu), což ji způsobuje urologické potíže.

Doma večer koukáme na seriál a připravujeme se na večer. Dnes je international dinner = mezinárodní večeře, kam každý má přinést jídlo typické pro svou zem. S Andy jsme po dlouhém přemýšlení nakoupily ingredience na jahodové knedlíky. Žádná ingredience ovšem není stejná jako u nás a tak jsme zvědavé, co vznikne. Nakonec Andy udělá skvělé knedlíky, a to včetně tekutého tvarohu a jakéhosi moučkového cukru. Já přinesu dvě becherovky a dvoje lázeňské oplatky, které mají též obrovský úspěch. Sofia z portugalska vaří několik hodin typickou portugalskou rybu – tresku a připraví z ní placky tzv. Pataniscas. Cleo z Francie přinese salámky a ratatuí. Mert z Turecka spoustu oříšků a baklavy. Na párty přijde asi 30 lidí z Brazílie a všichni se upřímně zajímají o naše země a jak se nám tu líbí. Brazilci se nenechají becherovkou zahanbit a přinesou jakýsi prošlý brazilský likér. S ledem je celkem dobrý haha. Domluvíme se také s Jess, že nás vezme v sobotu všechny do Sao Paola na jeden den.

23.srpna – pátek


Dnes mám volno, protože v pátek urologie není. Dopřeju si tedy spánek až do desíti a doženu tak spánkový deficit. Před obědem přijde Andy a plánujeme víkend a cestování v září. Uvařím nám obídek a jdeme spolu do prádelny, kde se opět nezvládneme domluvit a tak rovnou voláme Sofii, která vše domluví. Paní prádelní si bere na Sofii číslo a píše ho podivně dlouho, tak mě Sofii poprosí, ať číslo raději zkontroluji. To se ukazuje jako dobrý nápad, jelikož je číslo asi dvakrát delší, paní očividně neumí psát, což nás předem nenapadlo.

Odpoledne se rozhodnu jít šprťácky na operační sály a zkusit se někam vetřít. Bohužel nikde nevidím známé doktory, ale začíná jeden císařský řez, tak poprosím daného doktora a můžu asistovat. Vše je v pořádku, ale cítím, že gynekoložka Isabela zvládá operační sál lépe. Doktor provádí na konci intradermální steh, což je typ stehu, který je nejlepší pro estetiku. Přijde mi ovšem, že moc techniku neovládá a na několika místech je kůže hodně stažená. Snaží se to napravit, ale nakonec to vzdá a ránu přikryje a odejde.

Následně jdu do studovny s počítačem a snažím se přihlásit na wifi, což se mi bohužel nedaří a tak jdu domů. V podstatě hned jedu do centra s Jess koupit lístky na autobus pro nás na sobotu. Z nějakého důvodu se kupují v lékárně. Setkáváme se ještě s Mertem z Turecka a kupujeme 5 lístků, bohužel ne u sebe.

Sofia, Mert, Andy a já jdeme dnes spolu na večeři. Francouzce Cleo jsme se všichni zapomněli zmínit, jelikož je to s ní k nevydržení. Restaurace otevírá v sedm a tak jdeme s Mertem ještě na Acai zmrzlinu a potom pěšky do restaurace u jezera. Holky už na nás čekají a objednáváme si žebírka s přílohama. V Brazílii je ve spoustě restauracích jídlo pro 2 nebo pro 4 na sdílení. Většinou stačí pro mnohem víc lidí, což se ukazuje i zde, když si objednáme porci pro 2. Objednáváme si k žebírkám výborné a trochu dražší červené víno z Chile. U vedlejšího stolu sedí profesor a primář zdejšího ORL oddělení, který mě hned poznává. Byla jsem s ním na asi 2 operacích a jsem jeho pozdravem hodně mile překvapená. Dojíme, dopijeme a číšník přináší další láhev našeho vína s tím, že je to pozornost od pana profesora. Jsem opět šokovaná zdejším přátelským chováním a panu profesorovi na dálku popřeji „saboži“ = na zdraví a všichni mu děkujeme. Lehce ovíněný jedeme domů, já s myšlenkou, že teď už musím určitě dělat jednou ORL, haha.









Žádné komentáře:

Okomentovat